اثرات مکمل آرژنین در بدن انسان

آرژنین

مکمل آرژنین از دسته مکملهای مجاز میباشد که به عنوان یک آمینو اسید ضروری در بدن انسان مورد استفاده قرار میگیرد.

آرژنین به صورت طبیعی در بدن انسان تولید میشود و البته در برخی از موارد مثل بیماری ها و سوء تغذیه ممکن است اختلال در ساخت آن وجود داشته باشد.

منابع غذایی: آجیل، لوبیا، ماهی و گوشت مرغ سرشار از این آمینو اسید میباشند که روزانه بین 2 تا 6 گرم از مواد غذایی به بدن ما میرسند.

اثرات و فواید: یک مکمل آنابولیک میباشد که علاوه بر کمک در ترشح هورمون رشد باعث سنتز کراتین و نیز تولید نیتریک اکساید که یک مکمل از نوع پمپ میباشد میگردد. همچنین در متابولیسم گلوگز نیز در بدن نقش دارد.

تحقیقات نشان داده گاهی مصرف 9 گرم از این آمینو اسید در روز میتواند 100 درصد ترشح هورمون رشد (افزایش عضله سازی و افزایش طول قد در سن رشد) را افزایش دهد. مصرف بیش از 20 گرم از این مکمل به هیچ عنوان توصیه نمیشود و میتواند عواقبی برای سلامتی در بر داشته باشد.

اگرچه کاهش در میزان خستگی با مصرق 3 گرم قبل از تمرین در تحقیقات زیادی گزارش شده است اما به دلیل تناقض در نتایج تحقیقات هنوز نمیتوان به قطعیت در مورد اثرات این مکمل در بهبود عملکرد ورزشکاران اظهار نظر نمود. این مکمل به وفور از سوی ورزشکارن رشته های بدنسازی مورد استفاده قرار میگرد. توجه نمائید که استفاده از این مکمل همزمان با سیستم تمرینی کاتسو اثر منفی در برنامه تمرینی شما خواهد داشت.

دکتر علیرضا امانی

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *